Klachtenregeling incasso voor debiteuren

Wanneer u ontevreden bent over het opnemen van contact, verstrekken van inlichtingen, versturen van een betalingsherinnering, aanmaning of ingebrekestelling, behandelen van verweer, (proberen te) treffen van een betalingsregeling en in ontvangst nemen van betalingen, verzoeken wij u voor uw bezwaren te wenden tot mr. P.E. Butterman op het mailadres butterman@rst.nl. Ons kantoor behandeld een klacht met betrekking tot werkzaamheden die horen bij incasso.

 

  1. Deze bepaling heeft betrekking op iedere schriftelijke uiting van ongenoegen over werkzaamheden die horen bij incasso op het moment dat een dienstverlener namens een ander of na overdracht een vordering tot betaling van een geldsom incasseert in het kader van de uitoefening van een daarop gericht beroep of bedrijf in de buitengerechtelijke fase.
  2. Voor het indienen van de klacht dient u zich te wenden tot mr. P.E. Butterman op het mailadres: butterman@rst.nl.
  3. De vereiste informatie die u dient te verstrekken voor het in behandeling nemen van de klacht is: uw naam en de betreffende VvE, het dossiernummer, uw klacht met eventueel stukken ter onderbouwing als bijlages.
  4. Mr. P.E. Butterman draagt zorg voor klachtenafhandeling conform de incasso klachtprocedure.
  5. De klachtenfunctionaris bevestigt de klager schriftelijk binnen twee werkdagen de goede ontvangst van de klacht.
  6. De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.
  7. De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.
  8. De klachtenfunctionaris stelt de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
  9. De klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht.
  10. De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp. 11. De klachtenfunctionaris brengt periodiek verslag uit over de afhandeling van de klachten en doet aanbevelingen ter voorkoming van nieuwe klachten, alsmede ter verbetering van procedures.

 

 

 

Ook interessant

  • RST bedrijfsscan
  • RST abonnement

 

Postbus 1019, 4801 BA Breda
Fatimastraat 5, 4834 XT Breda
T +31 (0)76 522 05 11
F +31 (0)76 522 09 55
E rst@rst.nl
KvK 20123209

 

Postbus 1019, 4801 BA Breda
Fatimastraat 5, 4834 XT Breda
KvK 20123209

T +31 (0)76 522 05 11
F +31 (0)76 522 09 55
E rst@rst.nl

Pin It on Pinterest

Share This